Українська мова 5-б клас




16.03.2020.

Тема.Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення. 

Опорний конспект. 

(для отримання завдання перейдіть за посиланням.)

Граматична основа речення складається з підмета та при-
судка (головних членів речення).
Наприклад: Помітно оголилися дерева.
Підмет називає особу або предмет, про які йдеться в реченні,
і відповідає на питання хто? що?
Наприклад: Діти посадили в шкільному дворі вербову гілочку.
Присудок повідомляє, що робить підмет, що з ним робиться,
який він є, що він є.
Наприклад: Діти посадили в шкільному дворі вербову гілочку й
виростили з неї дерево.

Запам'ятаймо!!!
Другорядні члени речення — додаток, означення, обставина. Вони пояснюють головні члени речення та залежать від них.
Речення, що складається тільки з граматичної основи, називають непоширеним.
Наприклад: Місто спить.
Речення, у якому є другорядні члени речення, називають
поширеним.
Наприклад: Спить натомлене місто.




30.03.2020.











































31.03.2020.







































02.04.2020.












05.04.2020.













































06.04.2020.










21.04.2020.








24.04.2020.

Тема. Ділові папери. Лист рідним, друзям, адреса.


Сторінка допитливих.
Пошта зародилася в глибоку давнину. Тривалий час люди писали адресу на тому самому аркуші паперу, що й лист. Аркуш складали на зразок солдатського трикутника. У 1820 році в англійському місті Брайтон власник паперової крамниці придумав для листів паперові «мішечки» і почав видавати їх як безкоштовний додаток до купленого в нього паперу. Новинка сподобалася. «Мішечки» для листів стали називати «конвертами» від англійського слова cover — «закривати». Конверти почали випускати спеціальні підприємства, і з Англії вони розійшлися по всьому світу.



ПАМ'ЯТКА.
Як оформляти конверт
1. Адресу відправника пишуть угорі ліворуч, а одержувача — унизу праворуч.
2. Послідовність відомостей така: 1) прізвище, ім’я, по батькові (відправника — у називному відмінку, одержувача — у давальному); 2) вулиця, номер будинку, квартири; 3) населений пункт; 4) район, область (за потреби); 5) індекс; 6) країна (за потреби).


Рекомендації під час складання листів.

Більшість людей пише листи майже автоматично: розповідає про своє здоров’я, роботу або навчання й питає про відповідні факти з життя того, до кого звертається. Але від побудови листа, від слів, які добере автор, немало залежить реакція адресата, його настрій.
Спочатку автор звертається до людини, якій адресує листа. Залежно від змісту, а також від ступеня близькості між тими, хто листується. У звертанні вживаються різні епітети: шановний, вельмишановний, високоповажний, дорогий та ін. Іменник, що означає людину, до якої звертається, має стояти в кличному відмінку: брате, сестро, мамо, Іване, Галино. Якщо звертання виражене сполученням імені й по батькові, то обидва слова вживаються в кличному відмінку: Іване Петровичу, Галино Дмитрівно.
Коли ті, хто листуються, говорять одне одному Ви, то це слово має писатися з великої літери.
Звернення до адресата може бути ускладнене привітанням-побажанням, яке передує звертанню й епітету: добрий день, здрастуйте і под. Наприклад: «Добрий день, дорогий друже!» або «Здрастуй, Олексію!»
Далі автор розповідає про своє життя, здоров’я, родинні новини, про речі, що становлять спільний інтерес. Він просить написати, що нового в того, до кого звертається, і закінчує лист побажання здоров’я, щастя; передає вітання родичам і знайомим.
Звичайно, можуть бути відхилення в плані викладу, зумовлені певними обставинами, але для людей з нормальними взаєминами характерна доброзичливість, повага, що виражається мовними кліше — привітаннями, побажаннями благополуччя.


СЛОВНИКОВА РОБОТА.

Адрес — письмове звернення до особи. 
Адреса — напис на конверті, місце проживання особи. 
Адресат — той, хто отримує лист, телеграму. 
Адресант — той, хто адресує, надсилає лист.

Домашнє завдання.

Самостійно (в письмовій формі) скласти лист (рідним або друзям); оформіть конверт. Підпишіть конверт. Напишіть свою домашню адресу й адресу одержувача, скориставшись пам’яткою «Як оформляти конверт» і малюнком.

УВАГА!!!

Написаний лист надішліть мені на електронну пошту до 02.05.2020.





28.04.2020.
Тема. Контрольний письмовий твір-роздум у художньому стилі на тему "Чому потрібно берегти природу рідного краю?"

Орієнтовний план.

1. Краса рідної землі.
2. Природа рідного краю потребує захисту.
3. Факти про захист природи, приклади з власного досвіду, спогади про бачені життєві ситуації.
4. Чому потрібно берегти рідну природу-красуню?

Матеріал, який можна використати під час написання цього твору-роздуму (за бажанням):
1). Використайте словосполучення (за бажанням): теплі дні, прозоре і свіже повітря, промінчики ласкавого сонця, запах квітів тощо.
2). Вислови видатних людей про природу:
"Лише природа робить велике задарма" (О. Герцен)
"Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник". (І. Тургенев).
"Природа не терпить пустоти, зневажливого ставлення до себе". (Латинське прислів'я).

Увага!

Оформлення роботи в зошиті.
1. Число.
2. Заголовок роботи
Контрольний письмовий твір-роздум "Чому потрібно берегти природу рідного краю?"
3. План.
4. Зміст твору.

Домашнє завдання.

Написати контрольний письмовий твір-роздум "Чому потрібно берегти природу рідного краю?" в зошиті з української мови; обсяг твору 0,5 - 1,0; сфотографуйте й надішліть мені на електронну пошту до 03.05.2020.






04.05.2020.





































05.05.2020.









































08.05.2020.





























12.05.2020.




































19.05.2020.
































Комментариев нет:

Отправить комментарий